RADIONICA PROJEKTA „POKRENI PROMJENU 2“ – Moj prijatelj i JA
Autor: Filip Janković, 1. 12. 2022.
Prva radionica, imena „Moji prijatelji i ja“ odrađena je u 3 skupine (dvije skupine u OŠ Eugena Kumičića i jedna skupina u OŠ Josipa Kozarca), a imala je za cilj usvajanje temeljnih socijalnih vještina - predstavljanje, samopredstavljanje te davanje komplimenata. Radionice su odrađene 17. 11. i 28. 11.2022.
Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Vretenac, Slatina
Međusobno upoznavanje učenika provedeno je tako da je jedan po jedan učenik, rekavši svoje ime i nadimak (ako ga ima), rekao i što voli, a što ne voli (jesti, piti, igrati se i sl.).
Nakon uvodnog predstavljanja slijedila je pokretna igra Pleši, dotakni, učini, praćena pjesmama. Učenici su zamoljeni da se rasporede po prostoru, nakon čega su im objašnjena pravila igre, Dok glazba svira učenici plešu sve dok ne čuju uputu: „Kada glazba stane, svi će dotaknuti… (npr. klupu, nečiju kosu, svoj nos itd.)“; potom se ponovno pušta glazba te se nakon određenog vremena daje nova uputa: „Kada glazba stane, napravite krug oko N. i N.; svi čučnite oko…; svi pogledajte u…; svi skakućite oko…“. Navedenom aktivnošću učenici su usmjeravali pažnju jedni na druge, dodatno se opustili i postali spremniji za daljnju suradnju.
Glavna aktivnost radionice bila je Izrada bedževa, u kojoj su učenici predstavljali sebe nekim simbolom (nešto što vole, što ih čini sretnima, što im je drago ili lijepo), koje su crtali na krugove u boji. „Bedževi“ su potom izmiješani i nasumično podijeljeni među učenicima unutar razreda, nakon čega su učenici, jedan po jedan, predstavljali prijatelja čiju su naljepnicu dobili. Jedan bi učenik izašao pred skupinu i rekao čiji je „bedž“ dobio, čime je pozivao drugog učenika da mu se pridruži. Prije nego li vlasniku bedža preda njegov bedž, učenik je imao zadatak opisati koji simbol je na bedžu nacrtan, a potom reći u čemu je, po njegovom mišljenju, taj učenik dobar. Učenik, kojemu je predan bedž, sada i sam postaje predstavljač prijatelja iz razreda, čiji je bedž on imao u rukama. Kao što je vidljivo iz opisanog, kroz glavnu aktivnost se uvježbavalo uočavanje pozitivnih osobina svakog člana razredne zajednice, davanje komplimenata, kao i poticanje razvoja pozitivne slike o sebi kod drugih učenika. Zbog nedovoljnog iskustva istih i/ili sličnih situacija učenicima je bila potrebna manja podrška. Međutim, učenici su vidljivo uživali u navedenoj aktivnosti i s nestrpljenjem iščekivali svoj red, odnosno saznanje kod kojega se učenika nalazi njihova naljepnica.
Nakon glavne aktivnosti slijedila je izrada plakata i evaluacija (izabrati palicu zelenu ili crvenu zavisno o zadovoljstvu radionicom, odnosno vlastitom raspoloženju nakon završetka radionice).
Kroz prvo druženje s učenicima dobio se uvid u odnose, položaj djece s teškoćama unutar skupine te općenito o vladajućoj klimi u skupini.
Nositelj projekta „POKRENI PROJMENU II – Unapređenje socijalnih vještina u inkluzivnom okruženju“ je Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Vretenac, Slatina u partnerstvu s Osnovnom školom Josipa Kozarca, Osnovnom školom Eugena Kumičića i Gradskom knjižnicom i čitaonicom Slatina. Projekt financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2022./2023. u iznosu od 101.950,83 HRK, a trajanje projekta je 10 mjeseci, odnosno od 1. 11. 2022. do 31. 8. 2023. godine.
Raspored početka i završetka sata - razredna nastava
Raspored početka i završetka sata - predmetna nastava
Raspored razredne nastave 2023./2024.
Raspored predmetne nastave 2023./2024.
Korisni linkovi | ![]() |
![]() |
« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ovaj tjedan: 3653
Danas: 1161