Radionica iz Biologije
Autor: Hana Tepeš, 12. 3. 2025.
U subotu, 22. veljače 2025. g. održana je peta radionica u okviru Regionalnog znanstvenog centra Panonska Hrvatska pod nazivom Biologija stanice – kako nevidljivo postaje vidljivo.
Radionicu je osmislila i vodila Brankica Safin, učiteljica Biologije uz veliku pomoć triju učenica 8. razreda koje su radionicu dokumentirale fotografijama, a to su Ema Barišić, Mariana Jurić i Franka Martinović.
Polaznici radionice bili su učenici 7. razreda naše županije koji su pokazali daljnji interes, a pronašli su i vremena, upoznati Staničnu biologiju kao „važnu znanstvenu disciplinu u kojoj se istražuju fiziološka svojstva stanica, njihova građa, organele, interakcije stanica s okolinom, stanični ciklus, dioba i smrt“. Ključni je preduvjet života stanice njezina povezanost s okolišem. Bez te međuovisnosti, danas ne bi bilo života na Zemlji.
Cilj radionice bio je proučavanje i razumijevanje stanica, što je moguće ostvariti na mikroskopskoj i molekularnoj razini promatranjem i istraživanjem prokariotskih i eukariotskih organizama. Poznavanje ustroja i mehanizama stanice temelj je za sve biološke discipline kao što su genetika, biokemija, molekularna biologija i evolucijska biologija.
Tijek rada obuhvaćao je tri koraka:
- prezentacija Stanica – „građevna jedinica života“
- metodologija istraživanja stanica – mikroskopiranje i eksperimentiranje
- analiza rezultata.
U 1. koraku učenici su se podsjetili svih činjenica koje su do sada tijekom nastave naučili o staničnoj građi živog svijeta od trenutka kada je otkrivena do danas. To je bio svojevrsni vremeplov koji je učenike odveo u period velikih otkrića kada se uveliko pozitivno mijenjala percepcija društva prema znanosti u cjelini. Predavanje je, uz stalnu komunikaciju s učenicima, održala predmetna učiteljica.
U 2. koraku istaknuti su načini istraživanja stanice, a to su mikroskopiranje i pokusi dokazivanja fizioloških procesa u stanici te njezina interakcija s okolišem. Učenici su imali priliku u grupama samostalno rukovati mikroskopom i izrađivati mikroskopske preparate, što im je pomoglo da kvalitetnije izgrade svoje biološke vještine i sposobnosti te steknu veći interes za Biologiju kao znanost. Ovaj korak uključio je i izradu pokusa sa svrhom potvrde zadaća koje svaka stanica svakodnevno obavlja kako bi omogućila funkcionalnost cijelog organizma.
U 3. koraku izvršena je analiza rezultata korištenjem skripte s pripremljenim pitanjima i zadatcima kako bi učenici provjerili jesu li u potpunosti razumjeli svaki korak radionice.
Raspored početka i završetka sata - razredna nastava
Raspored početka i završetka sata - predmetna nastava
Raspored razredne nastave 2023./2024.
Raspored predmetne nastave 2023./2024.
Korisni linkovi | ![]() |
![]() |
« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ovaj tjedan: 3125
Danas: 628