Pametna ploča u učionici Povijesti
Autor: Marko Brijačak, 1. 7. 2019.
Tijekom ove nastavne godine u učionici Povijesti postavljena je pametna ili interaktivna ploča koja je danas, zbog brojnih pozitivnih čimbenika, postala gotovo nezaobilazno nastavno pomagalo u suvremenom obrazovanju. Ona učenike čini aktivnim sudionicima nastavnog procesa, motivira ih te time gradivo bolje usvajaju, a samopouzdanje raste.
Tako je i nama na satima Povijesti omogućen širi raspon korištenja digitalnih alata kako u nastavi, tako i na izvannastavnoj aktivnosti Fenixi – mladi povjesničari.
U sedmom smo razredu, nakon razgovora s učenicima, koji su izrazili želju i mogućnost korištenja takvog načina rada u nastavu uveli princip BYOD (eng. Bring your own device – uporaba vlastitih uređaja). Učiteljica Martina je u alatu Nearpod kreirala nastavne sadržaje za XI. nastavnu cjelinu Svjetske krize i Prvi svjetski rat.
Nearpod je digitalni alat koji učiteljima omogućuje upravljanje sadržajem na učeničkim mobilnim uređajima, formativnu provjeru i izradu interaktivnog sadržaja. Učenici ne moraju izraditi korisnički račun već samo unijeti razredni kod za pristup sadržajima koje učitelj dijeli što znači da pored zatvorenog i kontroliranog okruženja učenici ne trebaju upisivati svoje podatke. Lekcija može sadržavati različite vrste sadržaja: prezentacije, audio zapise, videa, PDF dokumente itd. Također je moguće dodati druge aktivnosti: kvizove, upitnike i crtanje. Alat se pokazao izvrsnim izborom za učenike koji su povučeni i ne vole iznositi svoja mišljenja i komunicirati unutar razrednog odjela, dok je za učitelje savršen odabir ukoliko žele učenike potaknuti na praćenje nastavnog sadržaja i komunikaciju. Sedmašima se svidio ovakav način rada te su neki od komentara bili: „Bolja sat u životu nisam imao!“
Fenixi su u svom radu također koristili pametnu ploču te su, uz pomoć digitalne igre Mummy maker, pravili mumije. Na taj su način ušli u svijet balzamiranja kod starih Egipćana koji je za njih bio svakodnevica. Osim toga, preko aplikacije Mozabook podrobnije su upoznali grčki i rimski svijet. Tako smo prošetali kroz atensku akropolu, rimski panteon i uništeni grad Pompeje, igrali nogomet (digitalna igra) kojom smo ponavljali naučene sadržaje što je učenicima koristilo u redovnoj nastavi Povijesti, pri čemu su se učenici dobro zabavili. Neopisiv je osjećaj za svakog učitelja kada se u njegovoj učionici širi smijeh i zadovoljstvo učenika.
Kako živimo u doba kada su igre postali sastavni dio života većine djece, u nastavu Povijesti polagano uvodimo gamification odnosno igrifikaciju. To je primjena principa dizajna i mehanike igre u svrhu poticanja i motiviranja sudionika kako bi postigli određene ciljeve. Igra će pridobiti i najtvrdoglavije dijete, a nakon toga samo je nebo granica.
Galerija: http://os-jkozarca-slatina.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=1247
Martina Grundler Hrala
Raspored početka i završetka sata - razredna nastava
Raspored početka i završetka sata - predmetna nastava
Raspored razredne nastave 2023./2024.
Raspored predmetne nastave 2023./2024.
Korisni linkovi |
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Ovaj tjedan: 582
Danas: 20