Noć astronomije označava događaje u sklopu kojih se astronomi i zaljubljenici u svemir organiziraju kako bi promatrali zvjezdano nebo, učili o astronomiji i Svemiru predavanjima, izložbama i radionicama te dijelili tu strast s javnošću, često nudeći priliku za promatranje teleskopima. Ti se događaji obično održavaju na otvorenom, daleko od gradske svjetlosne zagađenosti, kako bi se omogućilo što bolje promatranje nebeskih tijela.
Tema koju smo proveli ove godine u našoj školi nosi naziv:
ZVJEZDANO NEBO I SVJETLOSNO ONEČIŠĆENJE
a realizirana je u suradnji s:
- Astronomskom grupom, OŠ Josipa Kozarca, voditeljica: Martina Bukvić, učiteljica Fizike, član: Mira Safin-Knežević, učiteljica Geografije
- projektom STEM za zeleno plavi svijet, udruga SLAP, Osijek, voditeljica u OŠ J. Kozarca: Brankica Safin, učiteljica Biologije
Nakon prezentacije o svjetlosnom onečišćenju tijekom koje su se učenici s ovim problemom mogli pobliže upoznati, učenici su temu svjetlosnog onečišćenja istražili neposredno u školi mjerenjem svjetla na trima lokacijama (učionica, školski hol i zamračeni kut) u okolišu škole (školsko igralište), u gradu Slatini (centar) te rubnim naseljima i nenaseljenom području (Papuk). Za istraživanje količine svjetla u Luxima unutar škole koristili su aplikaciju „Lux Light Meter Free“ pomoću pametnog telefona. Za istraživanje svjetlosnog onečišćenja u Slatini, rubnim mjestima i Papuku koristili su kartu pomoću mrežne stranice: https://www.lightpollutionmap.info
Nakon što su dobili rezultate, učenici su izvršili izračun razlike u postotku onečišćenja (dobivena vrijednost za Slatinu – dobivena vrijednost za Papuk).
Potom je održana rasprava – usporedba dobivenih rezultata te na osnovu toga donesen je zaključak.
Osim toga, učenici su istražili četiri tipa ulične rasvjete prema kriteriju: A. Vrlo loša; B. Loša; C. Bolja; D. Najbolja. Na radnom listiću nacrtali su smjer i količinu osvjetljenja za svaki od četiriju tipa rasvjete te u zaključku objasnili razloge zbog kojih treba paziti na njezin pravilan izbor.
Na temelju naučenog učenici su u grupama smislili svoj ekoslogan.
Brankica Safin