U srijedu, 5. studenoga 2025. učenici 2. a i 2. b razrednog odjela Osnovne škole Josipa Kozarca proveli su istraživačku terensku nastavu na autobusnom kolodvoru. Aktivnost se provodi u sklopu školskog projekta Putokazi, a cilj joj je upoznavanje načina rada autobusnog kolodvora, prometnih linija, kretanja putnika te važnosti pravilnog i sigurnog ponašanja u prometu.
Učenici su bili podijeljeni u skupine i dobili istraživačke tablice u koje su bilježili stvarne podatke. Promatrali su vrijeme dolaska i polaska autobusa, broj ili naziv linije, smjer putovanja, broj putnika koji ulaze i izlaze te prometne znakove i oznake u blizini kolodvora. Zabilježili su i zanimljivosti, poput kašnjenja autobusa, čekanja u redu i ponašanja putnika u čekaonici.
Nakon promatranja učenici su odgovarali na istraživačka pitanja, među kojima su bila: Koliko je autobusa stiglo i otišlo? Koja je linija bila najprometnija? Tko sve radi na kolodvoru? Koje su prometne znakove uočili? Kako su se putnici ponašali dok su čekali autobus?
Ovaj je posjet povezan s nastavnim sadržajima o prometu, prometnim znakovima i sigurnosti pješaka. Učenici su već ranije promatrali promet u blizini škole. Neki su nekoliko dana prije dobili listiće za bilježenje stanja na parkiralištu ispred škole u različito doba dana. Zaključili su da je parkiralište najviše popunjeno navečer, kada roditelji dolaze po djecu.
Na istraživačkom putu do autobusnog kolodvora učenici su promatrali, crtali prometne znakove i bilježili prometnost ulice u blizini škole (broj vozila, smjer kretanja, brzinu i zaustavljanje vozila ispred pješačkog prijelaza). Rezultate su prikazali grafički. Na kolodvoru su obavili intervju s blagajnicom (biljetarkom), a ispred škole s vozačem autobusa.
Posebnu su pozornost posvetili pitanjima sigurnosti u prometu: postoji li dovoljno zaštitnih ograda, oznaka Djeca na cesti, sigurnih pješačkih prijelaza te gdje se nalaze opasna mjesta za pješake.
Nakon posjeta, u učionici su istražili načine dolaska učenika u školu (pješice, autom, autobusom, biciklom), a zatim popunjavali tablicu procjene vlastitog ponašanja na izvanučioničkoj nastavi. Na satu Likovne kulture, potaknuti vizualnim i prostornim doživljajem, crtali su prometne znakove i izradili plakat o vrstama prometa u našem zavičaju.
Takav oblik učenja potaknuo je učenike na samostalno istraživanje, promatranje, timski rad i odgovorno ponašanje u prometu. U stvarnom okruženju povezali su teorijska znanja iz nastave s iskustvima iz svakodnevnog života.
Učiteljice Gordana Kovač i Kata Huber








