Istraživački posjet autobusnom kolodvoru učenika drugog razreda

06.11.2025

U srijedu, 5. studenoga 2025. učenici 2. a i 2. b razrednog odjela Osnovne škole Josipa Kozarca proveli su istraživačku terensku nastavu na autobusnom kolodvoru. Aktivnost se provodi u sklopu školskog projekta Putokazi, a cilj joj je upoznavanje načina rada autobusnog kolodvora, prometnih linija, kretanja putnika te važnosti pravilnog i sigurnog ponašanja u prometu.

Učenici su bili podijeljeni u skupine i dobili istraživačke tablice u koje su bilježili stvarne podatke. Promatrali su vrijeme dolaska i polaska autobusa, broj ili naziv linije, smjer putovanja, broj putnika koji ulaze i izlaze te prometne znakove i oznake u blizini kolodvora. Zabilježili su i zanimljivosti, poput kašnjenja autobusa, čekanja u redu i ponašanja putnika u čekaonici.

Nakon promatranja učenici su odgovarali na istraživačka pitanja, među kojima su bila: Koliko je autobusa stiglo i otišlo? Koja je linija bila najprometnija? Tko sve radi na kolodvoru? Koje su prometne znakove uočili? Kako su se putnici ponašali dok su čekali autobus?

Ovaj je posjet povezan s nastavnim sadržajima o prometu, prometnim znakovima i sigurnosti pješaka. Učenici su već ranije promatrali promet u blizini škole. Neki su nekoliko dana prije dobili listiće za bilježenje stanja na parkiralištu ispred škole u različito doba dana. Zaključili su da je parkiralište najviše popunjeno navečer, kada roditelji dolaze po djecu.

Na istraživačkom putu do autobusnog kolodvora učenici su promatrali, crtali prometne znakove i bilježili prometnost ulice u blizini škole (broj vozila, smjer kretanja, brzinu i zaustavljanje vozila ispred pješačkog prijelaza). Rezultate su prikazali grafički. Na kolodvoru su obavili intervju s blagajnicom (biljetarkom), a ispred škole s vozačem autobusa.

Posebnu su pozornost posvetili pitanjima sigurnosti u prometu: postoji li dovoljno zaštitnih ograda, oznaka Djeca na cesti, sigurnih pješačkih prijelaza te gdje se nalaze opasna mjesta za pješake.

Nakon posjeta, u učionici su istražili načine dolaska učenika u školu (pješice, autom, autobusom, biciklom), a zatim popunjavali tablicu procjene vlastitog ponašanja na izvanučioničkoj nastavi. Na satu Likovne kulture, potaknuti vizualnim i prostornim doživljajem, crtali su prometne znakove i izradili plakat o vrstama prometa u našem zavičaju.

Takav oblik učenja potaknuo je učenike na samostalno istraživanje, promatranje, timski rad i odgovorno ponašanje u prometu. U stvarnom okruženju povezali su teorijska znanja iz nastave s iskustvima iz svakodnevnog života.

Učiteljice Gordana Kovač i Kata Huber

Ostale vijesti

Prepoznaj, nacrtaj i oboji – prometni znakovi u akciji!

Prepoznaj, nacrtaj i oboji – prometni znakovi u akciji!

Učenici 7. c razrednog odjela i razrednica Mira Safin-Knežević 15. listopada i 17. prosinca 2025. godine na Satu razrednog odjela održali su radionice Prepoznaj, nacrtaj i oboji – prometni znakovi u akciji! u sklopu školskog projekta Putokazi. Na prvom satu...

SPOR ILI SPORAZUM: Radionica o metodama rješavanja sukoba

SPOR ILI SPORAZUM: Radionica o metodama rješavanja sukoba

Članice MKSS-a (Molitvena kreativno-socijalizacijska skupina) s voditeljicom Ljiljanom Ivanković tijekom studenog i listopada održale su radionicu za učenike trećeg i četvrtog razreda u matičnoj školi. Cilj radionice je bio razlikovati  nasilno i nenasilno...

Književni susret s književnicom Jasminkom Tihi-Stepanić

Književni susret s književnicom Jasminkom Tihi-Stepanić

Učenici 7. b i 8. c razrednoga odjela sa svojim su učiteljicama Hrvatskoga jezika Hanom Tepeš i Melitom Čmarec sudjelovali na književnome susretu s hrvatskom književnicom Jasminkom Tihi-Stepanić, koji se održao 10. prosinca 2025. u Gradskoj knjižnici Viktora Žmegača...

Skip to content