Istraživački posjet autobusnom kolodvoru učenika drugog razreda

06.11.2025

U srijedu, 5. studenoga 2025. učenici 2. a i 2. b razrednog odjela Osnovne škole Josipa Kozarca proveli su istraživačku terensku nastavu na autobusnom kolodvoru. Aktivnost se provodi u sklopu školskog projekta Putokazi, a cilj joj je upoznavanje načina rada autobusnog kolodvora, prometnih linija, kretanja putnika te važnosti pravilnog i sigurnog ponašanja u prometu.

Učenici su bili podijeljeni u skupine i dobili istraživačke tablice u koje su bilježili stvarne podatke. Promatrali su vrijeme dolaska i polaska autobusa, broj ili naziv linije, smjer putovanja, broj putnika koji ulaze i izlaze te prometne znakove i oznake u blizini kolodvora. Zabilježili su i zanimljivosti, poput kašnjenja autobusa, čekanja u redu i ponašanja putnika u čekaonici.

Nakon promatranja učenici su odgovarali na istraživačka pitanja, među kojima su bila: Koliko je autobusa stiglo i otišlo? Koja je linija bila najprometnija? Tko sve radi na kolodvoru? Koje su prometne znakove uočili? Kako su se putnici ponašali dok su čekali autobus?

Ovaj je posjet povezan s nastavnim sadržajima o prometu, prometnim znakovima i sigurnosti pješaka. Učenici su već ranije promatrali promet u blizini škole. Neki su nekoliko dana prije dobili listiće za bilježenje stanja na parkiralištu ispred škole u različito doba dana. Zaključili su da je parkiralište najviše popunjeno navečer, kada roditelji dolaze po djecu.

Na istraživačkom putu do autobusnog kolodvora učenici su promatrali, crtali prometne znakove i bilježili prometnost ulice u blizini škole (broj vozila, smjer kretanja, brzinu i zaustavljanje vozila ispred pješačkog prijelaza). Rezultate su prikazali grafički. Na kolodvoru su obavili intervju s blagajnicom (biljetarkom), a ispred škole s vozačem autobusa.

Posebnu su pozornost posvetili pitanjima sigurnosti u prometu: postoji li dovoljno zaštitnih ograda, oznaka Djeca na cesti, sigurnih pješačkih prijelaza te gdje se nalaze opasna mjesta za pješake.

Nakon posjeta, u učionici su istražili načine dolaska učenika u školu (pješice, autom, autobusom, biciklom), a zatim popunjavali tablicu procjene vlastitog ponašanja na izvanučioničkoj nastavi. Na satu Likovne kulture, potaknuti vizualnim i prostornim doživljajem, crtali su prometne znakove i izradili plakat o vrstama prometa u našem zavičaju.

Takav oblik učenja potaknuo je učenike na samostalno istraživanje, promatranje, timski rad i odgovorno ponašanje u prometu. U stvarnom okruženju povezali su teorijska znanja iz nastave s iskustvima iz svakodnevnog života.

Učiteljice Gordana Kovač i Kata Huber

Ostale vijesti

Posjet Interliberu

Posjet Interliberu

U utorak, 11. studenog 2025. učenice 5. i 8. razreda posjetile su Interliber, međunarodni sajam knjiga u Zagrebu, u pratnji knjižničarke Jelene Martinović te učiteljica Dražene Vujanović i Hane Tepeš. Učenice su sa zanimanjem razgledale bogatu ponudu izdavača,...

Učenici PŠ Novi Senkovac obilježili Dan ljubaznosti

Učenici PŠ Novi Senkovac obilježili Dan ljubaznosti

Učenici PŠ Novi Senkovac proteklog su tjedna na poseban način obilježili Dan ljubaznosti (13. studenog) sudjelujući u nizu aktivnosti koje su poticale dobrotu, empatiju i međusobno poštovanje. Tijekom cijelog tjedna vodili su dnevnik dobrih djela, u koji su...

Skip to content