Erasmus+
Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina s ponosom sudjeluje u Erasmus+ programu – najvećem europskom programu za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. Sudjelovanjem u ovom programu naša škola aktivno se uključuje u međunarodnu razmjenu iskustava, znanja i vještina, čime obogaćujemo nastavni proces i jačamo europsku dimenziju obrazovanja.
Utjecaj na školu i zajednicu
Erasmus+ je otvorio nova vrata našim učenicima i učiteljima. Osim razvoja profesionalnih vještina, projekt je pridonio stvaranju pozitivne, motivirajuće i inkluzivne školske klime. Multikulturno okruženje i razmjena iskustava doveli su do većeg razumijevanja različitosti i razvijanja osjećaja pripadnosti zajedničkom europskom prostoru.
Pogled prema budućnosti
OŠ Josipa Kozarca nastavit će s aktivnim sudjelovanjem u Erasmus+ programima, jer vjerujemo da obrazovanje ne poznaje granice. Ponosni smo što možemo biti dio europske obrazovne zajednice i svojim učenicima ponuditi prilike koje mijenjaju živote.
Zajedno učimo – zajedno rastemo!
Erasmus + projekti u kojima smo sudjelovali
ERASMUS+ „Mathematica regina omnium scientiarum et – learning path to success” 2017. - 2020
OPĆENITO O PROJEKTU
Uz potporu programa Europske unije Erasmus+, OŠ „Josipa Kozarca“ iz Slatine je sudjelovala u projektu pod nazivom „Matematika kraljica znanosti“. Projekt je provodila OŠ iz Poljske, a u projektu osim Poljske sudjelovale su i škole iz Portugala i Rumunjske. Projekt traje 34 mjeseca, točnije od 2017. do 2020. godine. Zahvaljujući Nacionalnoj agenciji za mobilnost i programe EU, našoj školi je bila dodjeljena financijska potpora u iznosu od 35 190 €. Sam projekt se bavio matematikom i ostalim prirodoslovnim znanostima: biologija, fizika, kemija, a njima su pridruženi još geografija, engleski jezik i informatika.
Mi smo mali istraživači XXI stoljeća ... spremni za mapiranje i kodiranje našeg teritorija
Projekt se provodio na dva područja:
1. Istraživanje poznatih i nepoznatih lokacija, spomenika i ostalog što je s tim povezano.
Cilj je bio da učenici i partneri bolje upoznaju vlastiti teritorij. Često puta se divimo mjestima u stranim zemljama, a zaboravljamo da i mi imamo lokacije od povijesnog i umjetničkog značaja.
U gotovo svakom gradu nalazi se lokacija ili spomenik koji se ignorira, a zaslužuje biti poznat. Učenici su postali „mali istraživači“ i tražili takve lokacije, mjesta i objekte koji nisu poznati, ali bi trebali biti zbog njihove značajne prošlosti. Uz pomoć ljudi koje žive u blizini, učenici su rekonstruirali povijest tih mjesta/objekata (priče, slike) i, kao mali geografi, slijedili stare i nove putove te zahvaljujući tehnici „kodiranja“, stvorili papirnate i digitalne karte.
2. Pismeno i digitalno mapiranje, uporabom tehnika „kodiranja“. To je ambiciozniji dio projekta, ali i najzanimljiviji zbog edukacijskog rasta, ali i osobnog razvoja učenika.
Živimo u vrijeme kada se djeca igraju igračkama kojima se ne razvija kreativnost. Zato smo u naše škole željeli uvesti „računalno razmišljanje“. Učeći djecu „kodiranju“, lakše će se suočiti s kompleksnim problemima, naučiti će kako ih promatrati sa znanstvenog stajališta, jasno će znati što učiniti i kako to učinit…
Okruženje smo gledati kao „veliku knjigu“ i, na direktan i zanimljiv način, pobudili u našoj djeci svjesnost o kulturi i povijesti, ali i „računalno razmišljanje“.
"Be the change...you want to be!" 2018. - 2020.
CILJEVI PROJEKTA:
1. upoznati učenike s pitanjima okoliša i održivog razvoja
2. postići aktivno uključivanje učenika u rješavanje problema održivog razvoja u zajednici
3. osposobiti učenike za cjeloživotno učenje
"Small steps to a big goal – what can I do for Earth?" 2020. -2023.
Ciljevi projekta:
Razvijanje osjećaja odgovornosti prema okolišu među učenicima od 10 do 15 godina.
Uključivanje učenika u internacionalni i interkulturalni dijalog o zaštiti okoliša i
klimatskim promjenama.
Poticanje učeničke svijesti o njihovom pravu na čist okoliš i jačanje zajedništva unutar
europske zajednice.
Razvijanje poštovanja prema lokalnim vrijednostima i nacionalnoj kulturi.
Razvijanje svijesti i poštivanje vlastitog i tuđeg kulturnog i biološkog bogatstva.
Promoviranje škole na lokalnoj, regionalnoj i međunarodnoj razini.