Ove školske godine Mjesec borbe protiv ovisnosti (15. 11. – 15. 12.) odlučila sam povezati s školskim projektom Putokazi. Plan je uključio održavanje radionica s učenicima 4. a i 4. b razreda naše škole u uskoj suradnji s učiteljicama Sanjom Hmelik i Sanjom Vukovski. Tema radionice odnosila se na utjecaj sredstava ovisnosti na sigurnost u prometu i nosila je naslov SIGURAN PUT – ČISTE ODLUKE.
CILJ RADIONICE bio je potaknuti učenike da razumiju kako alkohol, cigarete i droge negativno utječu na tijelo i sposobnosti sudjelovanja u prometu te razviti odgovorno i sigurno ponašanje praktičnim aktivnostima kojima prepoznaju važnost donošenja zdravih i sigurnih odluka u svakodnevnom životu i prometu.
SADRŽAJ RADIONICE je uključio sljedeće:
– Uvod – razgovor o tome što je promet i što znači biti siguran u prometu te što je ovisnost i sredstva ovisnosti? – svrha razgovora je povezivanje učenika sa zdravim ponašanjem: biti budan, pažljiv, brzih reakcija).
– Kratko predavanje u obliku prezentacije „Siguran put – čiste odluke“ zahvaljujući kojem su učenici razumjeli zašto i na koji način su opasni nikotin, alkohol i droge za sigurnost u prometu.
– Rad u četirima radnim grupama koje su na radnim listićima dobile zadatke i upute za izradu pokusa:
1. radna grupa: SPORIJE REAKCIJE (alkohol)
2. radna grupa: NARUŠENA RAVNOTEŽA (alkohol/droge)
3. radna grupa: TEŽE DISANJE (nikotin)
4. radna grupa: KRIVI IZBORI (droge/alkohol/nikotin – kartice s prometnim i životnim situacijama).
Zaključak: radni listić „ Siguran put – čiste odluke“ – ŠTO SMO DANAS NAUČILI? Za sve radne grupe.
Nakon radionice učenici su stekli nova znanja, vještine i stavove koji će im pomoći objasniti što znači sigurno ponašanje u prometu i zašto je važno; navesti što su alkohol, cigarete i droge te prepoznati njihovu štetnost; opisati kako alkohol, cigarete i droge utječu na tijelo (reakcije, ravnotežu, disanje); povezati utjecaj štetnih tvari s opasnostima u prometu (sporije reakcije, loša procjena); sudjelovati u praktičnim zadatcima u radnim grupama i usporediti promjene koje doživljava tijelo; uočiti razliku između sigurnih i nesigurnih situacija u prometu; donijeti i obrazložiti siguran izbor u ponuđenim prometnim i životnim situacijama te razviti pozitivan stav prema zdravlju i sigurnosti sebe i drugih sudionika u prometu.
Sve to su postigli na pristupačan i poučan način, što je radionici održanoj učenicima razredne nastave dalo novu dimenziju jer ih je, između ostalog, povezala i s učiteljem iz predmetne nastave te predmetom Biologija. Cool!
Brankica Safin








