2019-07-01 09:03:16

Pametna ploča u učionici Povijesti

Tijekom ove nastavne godine u učionici Povijesti postavljena je pametna ili interaktivna ploča koja je danas, zbog brojnih pozitivnih čimbenika, postala gotovo nezaobilazno nastavno pomagalo u suvremenom obrazovanju. Ona učenike čini aktivnim sudionicima nastavnog procesa, motivira ih te time gradivo bolje usvajaju, a samopouzdanje raste.

Tako je i nama na satima Povijesti omogućen širi raspon korištenja digitalnih alata kako u nastavi, tako i na izvannastavnoj aktivnosti Fenixi – mladi povjesničari.

U sedmom smo razredu, nakon razgovora s učenicima,  koji su izrazili želju i mogućnost korištenja takvog načina rada u nastavu uveli princip BYOD (eng. Bring your own device – uporaba vlastitih uređaja). Učiteljica Martina je u alatu Nearpod kreirala nastavne sadržaje za XI. nastavnu cjelinu Svjetske krize i Prvi svjetski rat.

Nearpod je digitalni alat koji učiteljima omogućuje upravljanje sadržajem na učeničkim mobilnim uređajima, formativnu provjeru i izradu interaktivnog sadržaja. Učenici ne moraju izraditi korisnički račun već samo unijeti razredni kod za pristup sadržajima koje učitelj dijeli što znači da pored zatvorenog i kontroliranog okruženja učenici ne trebaju upisivati svoje podatke.  Lekcija može sadržavati različite vrste sadržaja: prezentacije, audio zapise, videa, PDF dokumente itd. Također je moguće dodati druge aktivnosti: kvizove, upitnike i crtanje. Alat se pokazao izvrsnim izborom za učenike koji su povučeni i ne vole iznositi svoja mišljenja i komunicirati unutar razrednog odjela, dok je za učitelje savršen odabir ukoliko žele učenike potaknuti na praćenje nastavnog sadržaja i komunikaciju. Sedmašima se svidio ovakav način rada te su neki od komentara bili: „Bolja sat u životu nisam imao!“

Fenixi su u svom radu također koristili pametnu ploču te su, uz pomoć digitalne igre Mummy maker, pravili mumije. Na taj su način ušli u svijet balzamiranja kod starih Egipćana koji je za njih bio svakodnevica. Osim toga, preko aplikacije Mozabook podrobnije su upoznali grčki i rimski svijet. Tako smo prošetali kroz atensku akropolu, rimski panteon i uništeni grad Pompeje, igrali nogomet (digitalna igra) kojom smo ponavljali naučene sadržaje što je učenicima koristilo u redovnoj nastavi Povijesti, pri čemu su se učenici dobro zabavili. Neopisiv je osjećaj za svakog učitelja kada se u njegovoj učionici širi smijeh i zadovoljstvo učenika. 

Kako živimo u doba kada su igre postali sastavni dio života većine djece, u nastavu Povijesti polagano uvodimo gamification  odnosno igrifikaciju. To je primjena principa dizajna i mehanike igre u svrhu poticanja i motiviranja sudionika kako bi postigli određene ciljeve. Igra će pridobiti i najtvrdoglavije dijete, a nakon toga samo je nebo granica. 

Galerija: http://os-jkozarca-slatina.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=1247

 

Martina Grundler Hrala


Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina