2018-02-21 09:56:46

Radionica fizike - fizika oko nas

U našoj školi održana je radionica na temu "Fizika oko nas". Radionica je bila namijenjena učenicima šestih razreda. Učenici su kroz unaprijed osmišljene pokuse upoznavali fizikalne pojave i procese s kojima se susreću u svakodnevnom životu. 

Radionica je kreirana i kako bi zainteresirala djecu za fiziku prije nego ju dobiju kao predmet u školi, te da im se pokaže kroz kreativno učenje, eksperimentiranje i dobru znanstvenu zabavu i zabavnu stranu fizike. Radionica je dio projekta Matematika kraljica znanosti.

Neki od pokusa koje su djeca radila bili su: 
a) proučavanje odbijanja svjetlosti:

Učenici su pomoću ravnoga zrcala i izvora svjetlosti proučavali upadni i kut odbijanja svjetlosti. Uočili su da upadni kut odgovara kutu odbijanja svjetlosti, te na taj način potvrdili i nastajanje slike kod ravnog zrcala.

                              
b) ravnoteža tijela:

Učenici su proučavali ravnotežu i stabilnost tijela i kako ona ovisi o položaju težišta u tijelu. Na primjeru vlastitog tijela, ali i pomoću jednostavnih primjera primjetili su da težište ne mora biti uvijek unutar tijela, te da ravnoteža velike uvisi i o veličini oslonca.


c) pokusi s magnetima

Pomoću školskih magneta učenici su demonstrirali privlačnu i odbojnu magnetsku silu, te magnetsko polje načinili vidljivim pomoću željezne piljevine koja nam je omogućila da uočimo oblik i smjer magnetskih silnica.


d) gibanje tijela niz kosinu

Učenici su pomoću elektromagnetskog tipkala snimali gibanje tijela niz kosinu. Promatrali su kako razmak točkica koje ostavlja uređaj ovisi o visini s koje su spuštali autić. Uočili su da povećanjem visine s koje kreće autić raste i brzina tijela, a samim time i razmak između točkica postaje veći.


e) kako nastaje duga

Učenici su pomoću male prizme i izvora svjetlosti načinili dugu. Prije pokusa učenicima su ponuđeni izvori svjetlosti primarnih boja, te su oni pomoću njih pokušali dobiti što više sekundarnih boja. Uočili su da će jasniji oblik duge dobiti koristimo li jači izvor svjetlost (mobitel), te ako kao sredstvo u kojemu će se lomiti svjetlost izaberemo CD.


f) sustav kolotura

Učenici su pomoću sustava kolotura demonstrirali kako manjom silom savladati veću silu.


Pokuse je osmislila nastavnica fizike Martina Bukvić, dokumentirala  fotogrupa predvođena s nastavnicom Anitom Jukić.

U prilogu je Power Point prezentacija na engleskom jeziku unutar koje su brojne fotografije.


Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina